Ankis tunna pannkakor



Att grädda tunna pannkakor vet vi ju alla att det tar sin tid och därför
kanske man inte gör det så ofta. Synd! För det är ju så gott!
Vi har det som standard i veckorna mellan varven, att varje torsdag
så äter vi oftast det, ungefär som när man var liten.
Här kommer mitt recept som iof är nästan detsamma som alla recept
förutom ett tillägg som jag har efter min mamma eftersom vanillinsockret
ger smak istället för att bara smaka vetemjöl. Doftar nybakade bullar när man
steker, och det är ju ljuvligt! Jag gör 1 1/2 sats.

8-10 st

2 1/2 dl vetemjöl
6 dl mjölk
3 ägg
1/2 tsk salt
margarin
3 - 4 msk vanillinsocker

Efter varje pannkaka jag steker så har jag i margarin, sååå nyttigt så, men gott!
Servera med färska bär eller sylt på burk. Man kan också blanda sylt och grädde direkt!

Kommentera här: