Chokladmuffins som smakar kladdkaka



Det var otroligt länge sen jag uppdaterade den här Bloggen, men är
så engagerad i mycket annat och har hemsida och grupper på Fb som
jag försöker hålla uppdaterat också. Men nu är jag på gång igen.
Har tråkigt eftersom jag är hemma och sjukskriven så idag bakade jag chokladmuffins.
Jag gjorde dubbel sats av denna:

100 g

margarin

2 st

ägg

2 ½ dl

strösocker

2 dl

vetemjöl

4 msk

kakao

1 ½ tsk

vanillinsocker

½ tsk

bakpulver

1 krm

salt

  1. Smält margarinet och låt det svalna.
  2. Vispa ägg och socker poröst.
  3. Blanda vetemjöl, kakao, bakpulver, vanillinsocker och salt i en bunke.
  4. Rör ner mjölblandningen i äggsmeten.
  5. Blanda till sist även i det smälta margarinet i smeten.
  6. Häll smeten i ett muffinsbleck med 12 platser, ev. med pappersformar i.
  7. Grädda muffinsarna i 200 grader i mitten av ugnen i ca 10 minuter. Låt svalna.
    Fick ca 34 st och då dubblade jag satsen.

Kommentera här: