Torsk i dill och kaviarsås



Har ju inte haft så mycket recept på just fisk och det beror nog på att
min sambo inte är så förtjust i just fisk. Men sedan singeltiden så har jag
en hel del recept med bilder på just fisk som jag kommer lägga till
här på bloggen. Hade dom med på min gamla matblogg. Har fått
förfrågan just varför jag inte har det, men nu kommer jag lägga ut lite då och då.
Recept på ovan fisk är för ca 4 portioner:

600 g fiskfilé, t ex torsk eller sej (jag använder bara torsk)
4 msk orökt eller lättrökt kaviar
2 gula lökar
2 dl lätt crème fraiche

Sätt ugnen på 225 grader. Dela fisken i portionsbitar.
 Lägg dem i en ugnssäker form. Skala och finhacka löken.
 Blanda försiktigt kaviar och lök med crème fraiche.
Bred blandningen över fisken. Stek i mitten av ugnen 20-25 min.
Servera med kokta grönsaker och potatis eller en god sallad.



Kommentera här: