Pasta med chorizo och thaisås

4 port ca
 
500 g Valfri pasta
Olja
1 purjolök
Choritzo korvar
Thailändsk chilisås
Vitpeppar eller svartpeppar
 
När jag jobbar älskar jag snabb, enkel och god mat. Man vill helst inte
tillbringa en hel kväll med mat i köket även om man älskar matlagning.
Och ibland komponerar jag bara ihop det jag hittar hemma och hoppas på
att det ska bli gott. Denna enkla snabba rätt blev riktigt god och då
delar jag med mig av den.
 
Skiva korvarna i lagom storlek. Skiva också purjolöken.
Koka pastan enligt anvisning på paketet.
I med olja i en stekpanna och lägg sedan ner korven.
Bryn den tills den fått fin färg och tillsätt sedan den skivade purjon.
Låt steka ihop. Tillsätt sedan den thailändska chilisåsen och liksom
koka ihop i stekpannan. Smaka av hur mycket sås du vill ha för smakens skull.
När pastan är klar häll på lite olja och krydda gärna lite extra med
vitpeppar eller svartpeppar..
Servera!
 

Kommentera här: