Grillade fläskkotletter med sambal

 
Grillat det är SOMMAR för mig och så enkelt och så gott dessutom. Jag själv behöver inga
potatisgratänger, potatissallader etc till. För mig räcker det helt enkelt med en sallad för då
känner jag mera smaken av det grillade. Dock är jag kräsen när det gäller kött.
Det här med Flintastek har jag dålig erfarenhet av sen min ungdom, segt och bara massa fett
och som jag alltid fick höra....det dåliga köttet heter Flintastek. Så det blir det aldrig. Men säkert gott
idag om man gör det.
 
Fläskkotletter
Sambal
Kidneybönor eller bönor du gillar
Själv gillar jag Kidney och Borlottibönor
Rödlök
Sallad
 
Gnid in kotletterna med sambal rejält beroende hur starkt du vill ha.
En del vill gärna ha kryddor men eftersom sambal är stark och dessutom
rejält saltat så räcker detta för mig.
För dig som kanske inte grillar kan du även göra på samma sätt och
lägga in i ugnen, går också bra.
 
Gör salladen som just du vill ha den. När kotletterna är grillade och klara
eller klara från ugn så serveras dom med sallad eller det tillbehör som du vill ha.
Färskt bröd till är också viktigt:)
Enkelt och gott och dessutom lite somrigt!
 

Kommentera här: