Wookade nudlar med jordnötter


Det här är både en enkel och god rätt, ibland tillsätter jag biff eller kyckling. Nu tog jag det jag hade hemma.
Smakar nstan som att sitta på en Asiatisk restaurang och riktigt gott.
Det här använder jag när jag gjrde detta recept.
 
Äggnudlar
Morötter
Pressade vitlökar
Asiatisk soya
Svartpeppar
Purjolök
Salta Jordnötter
 
Koka nudlarna enligt anvisning, ta så mycket du känner att du själv vill ha.
Grovriv morötterna så många som du vill ha.
Skiva purjolöken.
Lägg jordnötterna i en påse och krossa med en brödkavel.
 
När nudlarna kokat färdigt lägg dom i ett durkslag och skölj med kallt vatten.
Stek på morötter, pressade vitlökar och purjon i olja, gärna majsolja.
Lägg sedan i nudlarna och rör om. Häll på Soyan och peppra efter smak.
Tillsätt sist jordnötterna och stek på en stund och rör om.
Använd en wook eller stor panna/kastrull.

Servera! Enkelt, fort och gott!

Kommentera här: