Blomkålsmos (LCHF)

 
Vill poängtera att jag inte är någon LCHF:are men jag gillar det och använder mig ibland av metoden
att byta ut vissa delar. Något jag verkligen älskar är blomkål men det får jag tyvärr äta själv. Älskar även brysselkål och broccoli är mina favoriter. Tyvärr är jag alldeles för matglad för att sluta och vara strigt. Men måste säga
att LCH är iallfall det jag tycker verkar jättebra. Fett behöver kroppen helt enkelt och socker är inget som behövs.
Denna blomkålsmos kan jag verkligen rekomendera och den här är då lite extra lyxig. Så älskar
man blomkål, testa! Du kommer inte bli missnöjd. Nu kör jag inte helt enligt det recept jag fått utan det får
man känna sig för helt enkelt.
 
Blomkålsmos
 

800 gram fryst blomkål

1 dl grädde

100 g smör

Salt och peppar

 

Koka blomkålen i kastrull enligt instruktionerna på förpackningen.

Häll sedan av vattnet och tillsätt grädde, smör, salt och peppar.

Använd sedan en stavmixer eller en potatisstöt få en mos konsistens.

Kommentera här: