Kaffe - livets dryck

Kaffe är för många en njutning. Således även för mig. Ett kaffe ska smaka gott och ha kvalite. Det är som att gå på whiskeyprovning, jag går och får tips på bra kaffe.
Kaffe ska ha en mörk karaktär och vara fyllig i smaken. Därav gillar jag Zoega.
Jag njuter varje sekund av min kopp Zoega. Men det kan skilja en hel del mellan dessa också, men oftast smakar dom helt OK.
Nu när sommaren är här så smakar kaffet lite extra gott och jag vet inte varför.
Men, man måste också tänka på att en bra kaffebryggare gör också en hel del. Du kan aldrig räkna med att en billig kaffebryggare gör lika gott kaffe som en med lite klass. Jag har själv testat. Hade även en kaffemaskin som malde bönorna men sen fick jag tipset om att köpa en Moccamaster. Den slog allt! Faktiskt även maskinen som malde bönor.
Nu njuter jag varje gång.

Kommentera här: