Pasta med gräddig tomatsås

Pasta är något som går hem i alla lägen. Alla kan äta det. Finns även i gluten och laktosfritt vilket jag tycker är helt suverränt.

Jag har gjort denna pastasås med nedan ingredienser. Man får välja själv hur mycket man vill ha så därför skriver jag bara vad jag användt. 
Pasta är ju huvudrätten och jag har valt en Italiensk. Kanske lite dyrare men mer kvalitet.

* Krossade tomater
* Grädde (Arlas visp)
* Pressad vitlök
* Basilika
* Cayenne
* Grovmalen svartpeppar
* Salt
* Lite tomatpure
* Baby spenat eller ruccola. Ikväll valde jag baby spenaten.

Blanda ihop ingredienserna och låt puttra ihop. Smaka av själv tills du tycker du fått rätt "sting" på såsen. 

Lägg den färdiga pastan på tallriken. Häll över lite sås och toppa med babyspenat eller ruccola.
Toppen att ha med sig i matlådan också!

Kommentera här: