Räkstroganoff

1 paket skalade räkor (välj hur mycket du vill ha)

Smör

1 stor purjolök

Tomatpure

Curry

Cayennepeppar

Creme fraiche

Arla vispgrädde

Sambal oelek

1 påse babyspenat

1 liten burk majs

Gör så här:

Heta upp en stekpanna med smör. Fräs putjon glansig tillsammans med babyspenaten och pudra över curry & cayennepeppar, vänd ner tomatpure och fräs runt. Det doftar helt ljuvligt. Vänd ner crème fraîche, grädde, majs och låt allt sjuda upp. Smaka av med sambal oelek om du önskar hetta. Ta sedan bort från plattan och vänd ner räkorna.

Serveras med ris!

OBS! Jag har valt till ca 400 gr räkor 5 dl grädde och 2,5 dl creme fraiche för jag vill ha lite tunnare sås och förstås mer. Kryddorna och tomatpuren har jag inte heller "måttat" utan smakat av hur jag vill ha. Jag gillar lite "spicy".




Kommentera här: