Julledighet - efterlängtad

Äntligen har julledigheten infunnit sig. Helt underbart. 
Idag vaknade jag ändå 5.30 men kände mig utvilad. I normala fall när jag arbetar går jag upp kl 5.00. Men att bara slippa tider och bara vara är för mig ledighet. 
Idag ska vi iväg och fixa lite så det blir en "utflyktsdag" innan julbestyret. Imorgon blir det att förbereda julmat. Det ser jag fram mot!
Igår gjorde jag något som jag borde gjort för läbge sen men känt att jag aldrig behövt ha det. Jag skaffade mig Mobilt BankID och Swish! Så det första jag gjorde var att Swisha lite julpengar till våra hemlösa och upptäckte hur smidigt det är. Toppen! Jag är lite gammalmodig av mig och gillar inte alltid nya saker. Tycker min dosa är och har varit helt perfekt.
Nog om det, nu är även jag modern! Lite shopping idag blir det och förmodligen en lunch ute för att sen inhandla det sista till julen. - grader ute så förmodar det är friskt ute. Saknar dock mera snö. Julen ska vara vit enligt mig.
Önskar er alla en fin lördag!










Kommentera här: