Det här med Wifi...

Här hemma har vi varit utan Wifi i några dagar. I söndags efter ett större strömavbrott sluta det fungera. Ringde vår operatör och felanmälde. Själv trodde jag stenhårt på att det var användarnodden (fiberboxen) som var trasig då vi varit med om det för 2 år sen. Men efter ett par samtal med tekniker så trodde vi det var strömadaptern. 
Så imorse tog jag taxi till ett företag som samarbetar med Fibra och hade en jäkla tur. På företaget jobbar bara 3 st personer och de är oftast på resande fot. Fick tag i 2 av dem när jag klev ur taxin. Så hjälpsamma. Hämtade ut en ny ströadapter och blir fakturerad på 150:-.
Bad till han däruppe i det blå att det nu var den som det var fel på. Och det visade sig vara rätt. Satte i den och det började blinka direkt. Och efter 3 min var allt igång som vanligt.
Tänk så beroende man blir! Makalöst. Men en toppenservice av min operatör och firman, verkligen! Så nu har jag jobbat hemma idag istället för att fladdra fram och tillbaka. Underbart👍

Imorgon är det äntligen fredag. Ska bli skönt. Denna vecka har det varit mycket på jobbet dessutom. Mycket snö har det också kommit så det har varit lite jobbigt mellan varven att ta sig till jobbet med cykel. Men envis som jag är fixar jag det mesta. Nu är det töväder istället.

I helgen blir det en tur till stan. Har en del ärenden som ska fixas. Skönt att bli av med dem.
Nu vill jag bara ha vår!







Kommentera här: