Helgen går mot sitt slut

Just nu avskyr jag söndagar bara för att jag vet att jag haft en superskön helg. Har hunnit med att göra saker som gör att jag mår bra, trots att jag inte är helt åtetställd från influensan. Det påverkar mig enormt mycket. Kunde jag, så skulle jag nog sova bort dagarna just nu. Men det ids jag inte göra. Istället lägger jag band på mig och gör något jag gillar. 
Idag bakade jag återigen mina tekakslimpor, så nu har jag ett jäng i frysen. Så himlans goda! Stekt en massa ägg som vi kan ha på smörgåsarna som blir mer mättande. Annars föredrar jag stark prästost!
Tvättmaskinen har fått jobba hela dagen, så skönt att få bort allt. 
Nu står även kalopsen på spisen och har puttrat ett par timmar, så snart dags för kvällsmat. En passande rätt när det är kallt ute, och jag bara älskar att göra just grytor då.
Resterande timmar kvar till läggdags blir soffläge och kolla serie på Netflix! Underbar avkoppling. Avslutar kvällen med bra bok!
Han även med en härlig vinterpromenad utan hundar idag. Så underbart! 
Ha en fortsatt fin söndag kära vänner!

Så gott med nybakat bröd med stark prästost på!






Kommentera här: