Min dag ute

Idag är min första dag ute på några timmar. I ett plusgradigt soligt väder tog vi oss ner på stan och idag har jag fått hostmedicin. Helt underbart att gå känna frisk luft och få röra på sig. Jag riktigt njöt även om det var lite svettigt mellan varven.

En fika med årets första semla avnjöts på Systrarna Ericsson, den var riktigt god. Tyvärr orkade jag inte gå alltför mycket då hostan gör sig påmind. Värst inomhus, ute i frisk luft gick bättre.
Conny fyndade. En ganska dyr klocka till halva priset, så snygg och stilren. Själv handlade jag doftpinnar inne på Rituals jag bara inte kan leva utan. Happy me👍

Igår orkade jag med att både tvätta och ta bort julen. Så skönt även om jag saknar det där mysiga. Men då poppar alla mina ideer fram, så framöver när jag är helt frisk tar jag mig en tur till IKEA och kanske får lite nya tips.
Till kvällen gjorde vi lite enkel mat, ost och bacon korv med pommes och en sallad med smak av basilikaolja. Det gick ner direkt så nu är både smak och hungerskänslan tillbaka. Underbart! Till det såg vi film, vi har en gammal kult dvd box med alla Columbo serierna som vi ser den sista boxen nu. Många goa skratt blev det.

Ikväll blir det lördagsmys med räkcrepes och sallad. Godis från Hemmakväll lär nog bli efterrätten. Lär nog inte kunna låta bli.
Önskar alla mina följare en riktigt fin lördag och kväll!




Kommentera här: