Söndagmorgon - tysthet i huset

Söndag och minusgrader och grått ute. Började min morgon med kaffe, det är ett måste. Insåg sen att jag är tvungen att färga håret ... igen! Jag får utväxt på 14 dgr så det är ett himlans färgande.
Nu är jag klar med det och funderar på om jag ev ska baka matbröd idag. Ett nytt recept jag hittat. Det är alktid vanskligt tycker jag. Att följa någins recept brukar aldrig bli perfekt första gången, men det här receptet gjorde mig nyfiken. Vi får se vad som händer och om jag bakar det idag. Det är väldigt lätt så inga problem med det.

Borde nog få i mig lite frukost också. Hundarna har varit ute och gjort sitt och även ätit. Dom är mer än nöjda för nu råder det tysthet här hemma. Alla 3 sover och snusar. Denna underbara flock. Älskar att titta på dom när dom sover, ibland drömmandes. Spike som idag är 11 år har inte långt kvar till sina 12 år. Det märks ibland klart och tydligt. Stelhet, envishet, hörsel och framförallt gnället och pipandet. Vill inte att han blir gammal! Så har vi Samson, vår 8 åriga Irländare. Ett hjärta av guld. Vill vara med överallt. En myshund till max och är en liten kopia av Spike.
Arnold vår snart 8 åriga fralla dövis, han är envisheten själv och gör allt i sin makt att jävlas med dom andra 2 när han får dom dagarna. Då blir man gråhårig fort. Men han ger så mycket kärlek och smart som få. Han lurar man inte!
Idag är det att förbereda sig för jobbet imorgon efter att ha legat sjuk. Jag är inte 100 % återställd och det kommer bli tufft, men jag försöker.





Kommentera här: