En helg med avkoppling

Denna helg har varit rent avkopplande utan MÅSTEN. Så skönt! I fredags åt vi pizza och såg nya "Halloween". Och i lördags passade vi på att ta en promenad till Läkarmissionen där jag träffade fd kollegor. Sen gick vi in på Lidl och handlade lite.
Reflekterade när vi gick hur mycket skräp och hundskit det ligger överallt trots att papperskorgar finns överallt. Vad är det för fel på en del människor? Lathet? För mig skrämmande hur det ser ut.
På lördagskvällen gjorde jag högrevsburgare, det har blivit en favorit här hemma, så gott men samtidigt mäktigt. Till det såg vi Marvels nya film "Venom". Gillar man Marvels filmer med action från början till slut är denna ett MÅSTE att se!
Idag söndag har det varit lite pyssel hemma. Tvättmaskinen jobbar för fullt. Jag har handlat lite och vid skrivande stund tar vi en fika. Vädret är ren skit. Töväder med blandat regn/snö. Lerigt värre ute på gräsmattan. Tydligen ska det hålla i sig några dagar till. Vi får helt enkelt hoppas på bättre väder snart så blir vår och sommar längre.
Ikväll ska jag förbereda fjärilskotletter med hemmagjord potatisgratäng med sallad till. Sen börjar en ny vecka. Jobbet kallar!
Ha en fortsatt fin söndag alla❤









Kommentera här: