Grillade fläskkotletter

Har grillat och testat Optigrillen mycket nu. Den har verkligen gjort succe här hemma och framförallt spar den tid. Tid är dyrbart sägs det.

Ikväll testade jag att grilla benfria fläskkotletter som jag först lagt i marinad.
Kryddade lite extra på dom så det blir mer smak.
Egengjord klyftpotatis av Amandine som jag blandar med olja, salt, pressad vitlök och grovmalen svartpeppar.

Sparrisen la jag i marinad av grillolja, salt och vitlök.

In med klyftpotatisen i ugn 225 grader ca 15-20 min. Amandine går väldigt fort i ugn. När den fått fin färg är den klar.
Under tiden grillade jag dom marinerade och kryddade kotletterna och när dom var färdiga ställde jag in på Optigrillen grillning Manuellt för sparrisen.

Av allt kött vi hittills grillat så vinner nog kotletterna!

Grillen aktiverad för kött
Marinering av kotletter
Grillad marinerad sparris
Rydbergs Bearnaise gott till grillat
Kotletterna grillade och klara
Bara äta och njuta!

Kommentera här: