Semestern har börjat!

Semestern började med ett strålande soligt och varmt väder. 
Vi åkte till Stockholm redan på lördagen och vi fick en fantastisk bra dag med sol, värme, gid mat och dryck på ett av våra favoritställen i Gamla Stan. Där blir man alltid trevligt bemött och bra service vilket gör att man gärna kommer tillbaka. Denna gång åt vi pizza och den slank i fortare än när den kom på talriken. Vi var riktigt hungriga. Vi hade ju tänkt ta en kaffe på Sturekatten innan men dom har tydligen stängt pga renovering. Besvikna gick vi därifrån.
Efter att vi ätit blev det både fika och lite shopping. Vetekatten hade tydligen flyttat in i en galkeria så då passade vi på att ta en kaffe och den godaste Budapest bakelse jag ätit. Jag har aldrig varit förtjust i just den, men den här gick i med njutning.
Hela dagen var ljuvlig. Första gången jag klarat av att gå så mycket utan värk i rygg och ben. Happy me!
Innan hemfärd passade vi på att njuta av Islatte med vaniljsmak. Även den satt fint.
Superhärlig dag blev det!
I söndags tog vi det lugnt. Tvättade och donade och fixa hemma. 
På måndagen tog vi oss till stan och tog en lätt brunsh på Subway. Jättesmarrigt! Blev lite shopping även då. 
Nu laddar vi för årets Cruisingfest här i stan då den livas upp med hundratals bilentusiaster, SUMMER MEET fd Power Meet.
Tyvärr ser ju vädret i år inte bli till det bästa så vi får passa på när det är uppehåll. Bor ju intill så inga svårigheter med det.
Nu kommer jag att njuta av mina 4 veckors semester även om jag måste jobba lite då och då, för massa kul kommer vi hitta på.
Njut av er ledighet också och självklart av sommaren!
Kommer lägga ut bilder sen från årets cruising om vädret tillåter oss att vara där.








Kommentera här: