En härlig vårdag på stan

Idag var det gratis buss i hela länet och det märktes likväl som att vårt utdöende city också genast var mer besökt. Härligt. Gjorde en del shopping men inget i klädväg denna gång. Vi åt en lätt brunsh på Subway och det var riktigt gott. Kaffe och bananbakelse njöt vi av i lugnet hos Brynolf Bagare. Så gott!

Den här veckan har varit ren turbulens. I onsdags morse började det på jobbet att många med Windows7 inte kom in i sina datorer huvudtaget. Det eskalerade och till slut blev det ett globalt problem så närmare 1000 datorer. Alla drabbade datorer måste få besök av en tekniker för ominstallation. Detta kommer att ta tid! Jag hade tur (peppar, peppar)
I torsdag var jag på första mötet jag startat för "Nätverkande Assistenter". Ett mycket bra och givande möte, så vi bestämde att fortsätta träffas. Diskutera problem och ge tips och råd åt varandra. Min fd kollega hade ordnat lunch och det var riktigt gott. Vi varhos dom på Huvudkontoret i stan.

Kl 13 skulle jag upp en trappa då min avdelning hade aktivitetsdag på eftermiddagen. Även den var givande även om inte jag direkt jobbar med produktionsutveckling. Men att se och höra allas ideer om förbättringar som gjorts och kommer ske framöver är alltid kul. Automatiseringar är framtiden!

En bra men stressad vecka men något positiv...VÅREN är på ingång! Så underbart med sol och värme trots att det blåst rejält.
Önskar er alla en fortsatt fin helg. Själv ska jag njuta ordentligt!




Månadens bok för medlemmar 49:- på Akademibokandeln



Kommentera här: