Frasigt fröknäcke

 
 
1/2 dl linfrö
1/2 dl sesamfrö
1/4 dl pumpakärnor
3/4 dl solroskärnor
2 sl majsmjöl
1 krm salt
1/2 dl olivolja
2 1/2 dl vatten
Flingsalt
 
 
Sätt ugnen på 140 - 150 grader.
Lägg ett bakplåtspapper på en plåt, ca 30 x 40 cm.
 Blanda alla frön och kärnor tillsammans med majsmjöl och
salt i en bunke.
Tillsätt oljan och rör om.
Koka upp vattnet och tillsätt det.
Rör allt till en jämn gröt.
Skulle smeten bli för hård tillsätt lite extra vatten bara.
Vänd ut smeten på bakplåtspappret.
Bred ut den jämt över hela pappret, ända ut i kanterna.
Strö lite flingsalt över hela smeten.
Grädda brödet mitt i ugnen ca 45-70min beroendes på ugn.
Jag kör i 140 gr ca 45-50 min.
 
Jättegott att bara äta som det är, eller varför inte med
någon god ost på...
 
 
1 Emilie:

skriven

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,
Emilie
Hittarecept.se

2 Anki:

skriven

Tusen tack för dina vänliga ord.
Har nu länkat till er och hoppas jag gjort rätt.
Mvh/Anki

Kommentera här: