Är det våren som kommit?

Hur härlig har inte denna vecka varit med + grader? Snön är på väg bort och kvar ligger mängder med grus på cykelbanor och gångvägar. Jag känner i hela kroppen att nu börjar man se ljuset och glädjen igen. Man blir peppad. 
Promenader ute inspirerar en. Tankar som försvinner och en sol som skiner. Så underbart!
På jobbet är det full fart. Håller på med min utbildning ännu i Yellow Belt. Nog en av de svåraste jag gått. Kanske för att man inte förstår det tekniska fullt ut. Men nu är det bara några timmar kvar till slutprovet!

Minnen dyker upp. 6 månader sen lilla Inga hastigt fick somna in. Det går inte en dag utan att man tänker på henne. Nu börjar även Spike visa att han är gammal. Han sover mest och struntar i om man ropar på han. Jag ser liksom ingen glädje i han. När man tar fram strumpan som han älskar kommer den rätta Spike fram. Kan det vara att simmaren var för varm och vintern för kall att han inte fått den motion han behöver? Jag vill tro det. Så jag kommer varsamt att motionera han nu och vi kommer besöka Ingas favoritställe där även Spike älskar att vara.

Idag har jag satt en deg för matbröd. Älskar att baka just det här brödet. Enkelt och gott. Tvättmaskinen jobbar på för fullt och min dagliga promenad på morgonen är gjord. Helt underbart ute.
Önskar er alla en fortsatt fin söndag och njut ni som kan av vårvädret ute!






Kommentera här: